9 mei Noyon - Ste. Geneviève 100 km - Reisverslag uit Sainte-Geneviève, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 9 mei Noyon - Ste. Geneviève 100 km - Reisverslag uit Sainte-Geneviève, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

9 mei Noyon - Ste. Geneviève 100 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

09 Mei 2017 | Frankrijk, Sainte-Geneviève

De kerkklokken hebben de hele nacht in de vliegtuigstand gestaan; kortom goed geslapen.
Vanmorgen eerst maar eens begonnen om een bezoek te brengen aan de plaatselijke fietsenmaker. Mijn fiets was namelijk een beetje uit elkaar gerammeld op de Franse kasseien, maar 4 nieuwe boutjes en 3 euro verder was alles weer voor elkaar.
Frankrijk is inmiddels ontwaakt. De zon schijnt. Frankrijk leeft weer.
Nieuwe landschappen, waarbij we, volgens flora-kenner Jos II, vandaag door de akkers van de blauwe maanzaad, erwten, tarwe, bieten, mais en tuinbonen rijden.
De heuveltjes zijn inmiddels heuvels geworden. Soms bereiken we bij een rechte lange afdaling snelheden van rond de 50 km. per uur. Niet dat we hier trots op zijn, maar toch ....... Daar staat tegenover dat we er ook eerst tegenop moeten en dat betekent werken en zweten. Blik op oneindig en gaan. Heb je ook tijd om na te denken over de dingen die zich verder afspelen in de grote wereld.
Het overnachtingsadres: ook vandaag was dat een klein probleem. Uiteindelijk een adres gevonden, maar slechts voor twee personen. Meer kilometers moeten maken dan gepland, maar we kregen er veel voor terug. Bij toeval kwam onze hospita ons tegen in het dorp en reed vervolgens voor naar haar huis. Wist ook nog wel een adresje voor Jos II, dus dat was ook weer opgelost. Samen gegeten met de madame des huizes: sla, zalm in boerenkoolsaus met rijst, kaas, toetje en koffie enne ........ niet te vergeten de rode wijn. Madame heeft voor morgen ons overnachtingsadres ook al besproken in Bourdonne. We willen daar bijtijds aankomen om de was te doen, maar er staan ons eerst nog een paar pittige heuvels te wachten ......