10 mei Ste. Geneviève - Bourdonné 89 km - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 10 mei Ste. Geneviève - Bourdonné 89 km - Reisverslag uit Bourdonné, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

10 mei Ste. Geneviève - Bourdonné 89 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

10 Mei 2017 | Frankrijk, Bourdonné

De koninginnenrit van deze week staat op het programma, maar voordat we echt op pad gingen, zijn we eerst naar de opticien geweest. Bij Jos was op een hobbelig weggetje een brillenglas uit zijn montuur gevallen. De reparatie bleek een fluitje van een cent te zijn. Beetje Bisonkit en we konden weer.
Veel klimwerk vandaag en een aangename temperatuur.
Onderweg stonden de reeën op de akkers ons een beetje aan te kijken. Zullen ook wel gedacht hebben "daar gaan weer een paar malloten richting de Compostela".
Soms is het minutenlang zo stil op de weg, dat je alleen de vogels hoort fluiten en de krekels hoort tsjilpen. Prachtig..... Heerlijk genieten, daar doe ik het voor.
Zolangzamerhand begint de Compostela meer te leven. Onderweg zien we nu regelmatig schelpenstickers op de palen geplakt, ten teken welke kant we op moeten.
Bij ons in de buurt rijden op dit ogenblik, zover we weten, een stuk of tien pelgrimgangers rond. De laatste 3 dagen hebben wij echter geen enkele pelgrim gesproken.
We overnachten in een gîte boven twee garageboxen.
De was heb ik maar mondjesmaat kunnen doen. Geen wasmachine te bekennen. Avondeten ging op het nippertje; de pizza-boer was gesloten en verder is hier niets. Twee dorpen verder hebben we uiteindelijk iets kunnen vinden, maar toen hadden we ook wat ..... de serveerster legde bij het bedienen eerst haar borsten op ons bord en de beperkte ruimte die dan overbleef kwam het vlees en de groenten te liggen.

Volgens Pierre Mamma de Paulus, dat is de Franse Piet Paulusma, komt er morgen regen en onweer. We willen daarom vroeger vertrekken om eerder in de middag binnen te zijn.

• 12 Mei 2017 - 15:37

Dianne:

Oant moarn, a demain, tot morgen! ♡