14 mei Ste. Maure-de Touraine - Poitiers 83 km - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 14 mei Ste. Maure-de Touraine - Poitiers 83 km - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

14 mei Ste. Maure-de Touraine - Poitiers 83 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

16 Mei 2017 | Frankrijk, Poitiers

Moederdag !!!
Vanmorgen eerst naar de bakker om eten te halen voor onderweg. En wie komen daar ook weer binnenstruinen; de Belgen. Amai amai. Ze zijn de overnachting bij de geitekes en kleine geitekes plezant en met ongekende rust en reuk doorgekomen. Of de geiten ook goed geslapen hebben, waag ik te betwijfelen. Maar ja ...... ze kunnen natuurlijk niet allemaal zo knap zijn als ik
Onderweg is het landschap stilaan aan het veranderen in wijngaarden en zonnebloemvelden.
Op de brug in Chatellerault stopte een fietsende tegenligger voor ons, een Fransman op een racefiets van zo'n 50 jaar oud, stokbrood onder de snelbinders, wijde trainingsbroek aan en begon spontaan de weg te wijzen naar het volgende dorp. Prachtig dat spontane!
We hebben hem maar niet verteld, dat we op GPS rijden.
In de verte kon ik het geavanceerde vermaakpark Futoroscope zien liggen. Niet dat ik op dit moment geïnteresseerd ben in geavanceerde technologie, maar toch ...... ben ik in buurt geweest.
En natuurlijk is het vandaag weer zondag, moeilijk om aan eten te komen. 's Avonds om 9 uur eindelijk wat gevonden. Inderdaad weer ....... de Japanner.
Overnachten doen we in een jeugdherberg.