5 mei Breda-Mechelen 102 km - Reisverslag uit Mechelen, België van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 5 mei Breda-Mechelen 102 km - Reisverslag uit Mechelen, België van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

5 mei Breda-Mechelen 102 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

07 Mei 2017 | België, Mechelen

Afgelopen nacht in een soort zeecontainer geslapen. Heel gehorig en veel Oost-Europeanen als buren.
Onderweg komen we mensen tegen, die ons herkennen aan de Jacobschelp en ons succes toeschreeuwen. Veel dorpen hebben de rood-wit-blauwe vlag uithangen (waarschijnlijk omdat wij langskomen, althans daar ga ik vanuit).

Het slaperige Breda doorkruist en vervolgens langs het kabbelende beekje "Mark" België in gereden. België het land van Eddy Wally amai amai!
Opeens waren hier geen rood-wit-blauwe vlaggen meer te zien....

Onderweg nog even gestopt om een "Clous" te aaien.
Bij een supermarkt kwam een Belg naar ons toe om o.a. te vertellen hoe hij een keer ten val was gekomen met zijn fiets. Hij trok zijn bovenkleding uit om te laten zien, hoeveel littekens hij er wel aan overgehouden had. Lekker als je net aan het eten bent..
Na een kilometer of 60 zijn we de eerste pergrim achterop gekomen. Ene Jos uit Rucphen (o.i.d.) Hij wilde graag de dag verder meefietsen. Prima. Dus trek ik nu met twee Jossen op. Morgen wil hij weer mee.
De dag hebben we afgesloten op de Grote Markt in Mechelen. Geen verkeerde plek.
Overnachten doen we in een trekkershut op een groot sportcomplex (een soort Papendal, maar dan in België)