8 mei Cambrai - Noyon 99 km - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 8 mei Cambrai - Noyon 99 km - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

8 mei Cambrai - Noyon 99 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

08 Mei 2017 | Frankrijk, Noyon

Nationale feestdag in Frankrijk.
Wat zal dit voor een spektakel met zich meebrengen?
Nou niks, we hebben de hele dag een minimum aan mensen gezien. Volgens mij betekent de feestdag: huisarrest !
Wat een deceptie. Alles dicht en nergens iets te beleven.
Lange broekenweer: koud.
Door glooiende akkers, lange jachtpaden langs kanalen, door uitgestorven (spook-)dorpen, over ellenlange C- en D- wegen trekken de eenzame fietsers richting Picardie. Domweg kilometers maken en de meeste tijd van de dag in de motregen.
Onderweg een koffiestop gemaakt op een plek wat geen naam mag hebben. Volgens mij denken ze daar nog dat Charles de Gaulle nog president van Frankrijk is. Prijs voor een kop koffie
€ 1.-- , maar dan wel voor een kop ter grootte van een vingerhoed.

Door die feestdag was het moeilijk om een slaapplek te vinden. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op een adresje onder de kathedraal. Was erg blij onder de warme douche te staan. Zal vannacht wat worden met de kerkklokken.
Alle horeca is gesloten en waar hebben wij dus gegeten ........... bij de Japanner.

• 08 Mei 2017 - 21:21

Fleur:

Haha dat was me het feestje wel! Zal ik je dag opvrolijken? Nikki is over naar groep 2

• 10 Mei 2017 - 22:12

Bertus Kraaijenbrink:

Hallo Henny, gelukkig wordt het weer beter. Ik geloof niet droog , maar wel warmer. Nog even volhouden, je bent er ............? Groeten Dikkie en Bertus