13 mei Prunay-Cassereau - Ste. Maure-de-Touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 13 mei Prunay-Cassereau - Ste. Maure-de-Touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

13 mei Prunay-Cassereau - Ste. Maure-de-Touraine

Blijf op de hoogte en volg Henny

13 Mei 2017 | Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

13 mei Prunay-Cassereau - Ste. Maure-de-Touraine 102 km

Als een een blok geslapen 10 uur lang; zou ik dat toch een beetje moe geweest zijn?
Vandaag volgens traditie broodjes krokettendag in de familie. Mijn moeders verjaardag wordt op deze manier in herinnering gehouden.
Vanmorgen begonnen met een "deviation", een omleiding dus. Moesten voor het eerst over een drukke autoweg. Geen pretje, maar we hebben het overleefd.
Tot Tours heerlijk genieten van de zon. En ..... in Tours voor de grote kathedraal zat ons eerste gedeelte van de tocht erop. Op het plein komen de pelgrims uit alle windstreken hier samen, maar toen wij er waren, was er maar één. Oranje gekleurd, maar ...... het was een Duitser. Het was een soort Don Calimero, maar dan niet met eierschaal op zijn kop, maar met een fietshelm. Prachtig kereltje. Hij heeft wel 30 keer "bon camino" gezegd. Hij was de eerste buitenlandse pelgrim, die ik tegen kwam.
Het tweede gedeelte van onze tocht gaat nu verder van Tours naar de Pyreneeën.
Oeps, kanonne, net buiten Tours moest een bult van 12% beklommen worden. Helaas geen deviation .....
Even later nog meer buitenlanders ontmoet. Plezante Belgen uit Leuven. Wij waren de eerste pelgrims, die zij ontmoetten. Nou ..... dat werd een heerlijk gesprek, lekker smeuïg qua taal en verhalen. Aan de taal te horen hadden zij het vermoeden, dat wij uit Nederland kwamen. Hoe kom je er op ...... . Zij waren de Belgische uitvoering van meneer en mevrouw de Bok. Enorm plezant.
Doel voor de overnachting was een gewezen pelgrimshospice, maar uiteindelijk zijn we bij het hotel het Witte Paard uitgekomen. Klinkt toch iets anders. Veronderstel dat ze een lijk vergeten hadden om uit bed te halen in dat hospice.....
Vanavond een hapje gegeten, moet ook gebeuren, anders zijn wij immers ook zo aan de beurt voor een hospice, en ...... wat dacht je: meneer en mevrouw de Bok komen binnen zetten. Amusant, vermakelijk hun manier van uiteenzetten. De bijnaam "de Bok" is inderdaad goed gekozen; ze overnachten op een geitenfokkerij -kaasmakerij.

• 14 Mei 2017 - 11:30

Wendy:

Wat ontzettend leuk om je blog te lezen.
    En mooie foto's.
    Geniet ervan.
    Kan ik straks toch mooi zeggen dat ik een oom heb die deze tocht heeft gefietst. (ook al is ie van de koude kant)

Groetjes Wendy

• 14 Mei 2017 - 12:36

Henk V. S.:

Piet Pluim achter de toog in het Witte Paard?

• 14 Mei 2017 - 16:53

Bertus Kraijenbrink:

Hallo Henny,
    ik zag Teun tegen een uur of 3 lopen met een Feyenoord shirt aan. Toen wist ik , ze zijn kampioen. We vinden het maar een knappe prestatie van je tot nu toe.
    Gert Jan is naar Teuge geweest vanmiddag. Hij had een parachutesprong gekregen op zijn verjaardag. Hij is nog niet verhuisd, woont nog steeds op nr. 19. Maar ik heb gehoord dat hij a.s. vrijdag verhuisd naar nr. 40. Het huis staat dan leeg, want dan is Dianne naar Groningen.

Wij vinden jouw reisverslagen heel mooi. We genieten ervan. Zeer grappig, ga zo door. Na afloop kun je er een mooi boek van maken!

Hartelijke groeten en tot later,

Dikkie en Bertus

• 14 Mei 2017 - 19:48

Marijke Albering:

Ha Henny,

Vandaag even aan je gedacht ;-) , we waren met m'n broer en zussen in de Ooy, daar kwam de ronde van Nijmegen voorbij. 160km. een eitje vergeleken met wat jij aan het doen bent.
    Succes maar weer en groeten van Marijke en Dick.