18 mei Puisseguin - Cadillac 50 km - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 18 mei Puisseguin - Cadillac 50 km - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

18 mei Puisseguin - Cadillac 50 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

21 Mei 2017 | Frankrijk, Cadillac

En ja hoor ... Het gerucht is bewaarheid.
's Nachts is het behoorlijk gaan regenen, waaien en onweren.
Piepende deuren, knerpende ramen en huilende wind door het kasteel. Hoofd onder mijn kussen om toch maar te kunnen slapen.
Op een droog moment in de morgen zijn we toch maar vertrokken. Door de druiventeeltgebieden naar de bekende wijnplaats Saint-Emilion. Inmiddels is het weer gaan regenen. En, ondanks de regen worden in deze plaats busladingen vol mensen gedropt om hun wijninkopen te doen; waar je maar zin in hebt. Ik had aan een bidon met regenwater al meer dan genoeg.
Een ding is vandaag zeker; de boeren hoeven niet te sproeien.
Het regenen ging over in stortregenen en we zijn rond twaalf uur al gestopt.
Maar ....... en nu komt het ...... wat hebben we misdaan, ik weet het bij God niet; zelfs geen non aangerand..... mon Dieu, mon Dieu.
We slapen apart in een originele gesloten cel (!). Krijgen alleen een bed, water en brood en er is geen douche. Zal wel het kloosterlevengevoel zijn in plaats van het Zwitserlevengevoel. Voel me weer helemaal happy met deze nieuwe ervaring ..........en kan het bijschrijven op mijn C.V.
Mijn moeder zou trots op mij zijn.

  • 21 Mei 2017 - 20:59

    Harry Jans:

    Hè wereldfietser, heb zojuist aan een stuk door al je blogs gelezen. Heb respect voor je! Ik kom niet verder dan de Loenermark met de fiets. Je hebt al heel wat beleeft, wat een ervaring en je hebt nog plezier ook. Geniet er van, de tijd gaat zo snel. Blijf vooral op jouw geheel eigen wijze je blog schrijven!!!

  • 22 Mei 2017 - 10:33

    Anita:

    kerken , kastelen en kloosters.... Jíj wilde zo graag door frankrijk fietsen! Maar alle geheid op een stokje: leuke ervaring hoor. geweldig allemaal. succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 17035

Voorgaande reizen:

03 Mei 2017 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: