22 mei St. Jean-Pied-de-Port - Tiebas 86 km - Reisverslag uit Tiebas, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 22 mei St. Jean-Pied-de-Port - Tiebas 86 km - Reisverslag uit Tiebas, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

22 mei St. Jean-Pied-de-Port - Tiebas 86 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

22 Mei 2017 | Spanje, Tiebas

Vandaag trekken we Spanje in.
Worden door de Basken d.m.v. een groot bord verwelkomt.
Even verderop een nog groter bord met de tekst "Pas op voor de ETA, op tijd bukken". Gelukkig staat er een groot kruis door. Poeh ...... een hele opluchting.
Onder begeleiding van de fluitende vogels en de kletterende watervalletjes kruipen we over het smeltende asfalt naar de hoogste en langste top van de hele route. De Ro(e)landspas (Puerto de Ibaneta). Zo'n 20 km lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 7 tot 9%. Bovenop werden we verwelkomd door het trompetgeschal van Razende Roeland zelf, ten teken dat we de klim bedwongen hadden.
Razende Roeland was de trouwe paladijn (een aanhanger) van Karel de Grote, 't is maar dat je het weet.

Verder was het de hele dag geleidelijk afdalen. Oeh, dat was lekker ...... na de hele morgen alleen maar gekropen te hebben.
Tot dat we een overnachtingsadres gingen zoeken; gevonden, maar dat was me een ongelooflijke steile klim naar dat dorpje. Zou hier nooit willen wonen, alleen al om die klim ... en de kroeg was ook nog eens een keer dicht.
Overnachting in een kleine refugio (pak hem beet zo'n 16 slaapplaatsen) en ook nog zelf koken.
Het was me een dag van "moe maar voldaan".

• 23 Mei 2017 - 22:25

Hannie Jans:

Hè Hennie, wat heerlijk om jou op deze manier te volgen. Ik geniet enorm van jou reis verhaal vol met humor. Pas goed op dat goddelijke lichaam van je.

• 24 Mei 2017 - 21:41

Bertus:

Hallo Hennie,

Wat een enorme prestatie. En hele mooie reisverslagen.

Het lijkt mij beter dat niet met het vliegtuig terug komt maar gewoon met de fiets, via Frankrijk, Zwitserland en Duitsland. Dan kun je nog een heleboel van die mooie verslagen sturen en hebben we nog een hele tijd rust in de buurt.
    Van al die verslagen maak je een mooi boek en je zult zien dat verkoopt heel erg goed. Dan verdien je nog een mooie cent aan deze reis.

We wensen je nog een voorspoedig vervolg van je mooie FIETSTOCHT.

Groeten Dikkie en Bertus