25 mei Belorado - Hontanus 109 km - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 25 mei Belorado - Hontanus 109 km - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

25 mei Belorado - Hontanus 109 km

Blijf op de hoogte en volg Henny

26 Mei 2017 | Spanje, Hontanas

Plannen voor vandaag:
Bijtijds vertrekken (dauwtraptraditie)
Korte rit naar Burgos ca. 60 km.
Rustmiddag
Overnachten in een nonnen-refugio

Half acht zaten we al op fiets om vanmiddag te kunnen genieten van een "rustmiddag". Weliswaar hadden we nog wat beklimmingen te slechten, waaronder een van 14%, maar om twaalf uur stonden we voor het overnachtingsadres bij de nonnen in Burgos, echter om 4 uur zou de herberg pas open gaan. Slechts 20 slaapplekken en dan gaan ook nog de wandelaars voor de fietsers. Dus .... wat is wijsheid? Kwam er een kerk-vrouwtje naar mijn toe, dat wij, mits we niets zouden zeggen tegen de anderen, er nu al in mochten onder strikte voorwaarden:
De fietsen op een geheime plek zouden plaatsen. Verplichte deelname aan de avondmis, deelname aan het gezamenlijke eten, deelname aan het gebed.
Een ieder zou ook een non als chaperonne krijgen. Ik zou natuurlijk weer de oudste en lelijkste krijgen en ook nog zo'n een met van die lange haren aan de kin. Eucalypta was er knap bij. Opgewonden kon ik er niet van raken. Maat Jos zou het beter voor elkaar hebben. Hij zou de knapste en de jongste (86 jaar) krijgen.
Het was allemaal: het zou dit en het zou dat ...... We zijn daar gevlucht ...... te benauwend al die verplichtingen...... en dat stiekeme gedoe van dat kerk-vrouwtje.
Maar ....... vervolgens geen overnachtingsadres te vinden. Ja, pas 50 kilometer verderop. Kortom de rustmiddag ging niet door. Verplaatsen we naar morgen.

Met de hele meute uit de herberg vanavond weer paella gegeten. Beregezellig.
Zaten zelfs een Koreaan, Texaan en een Taiwanese aan de grote lange tafel.
Onweer en regen verplichtten ons om al om 9 uur in de lakenzak te liggen.

• 26 Mei 2017 - 22:14

Henny Determeijer:

Zeg niet te snel gaan hoor! Het is de bedoeling dat ik jou opwacht en niet andersom!!

HvS:

We hebben enorme waardering voor waar je mee bezig bent, grote klasse. Echter valt deze waardering in het niet bij je geweldige verslagen en je sappige manier van vertellen. Dit is iedere keer weer volop genieten. We wensen je voor je verdere reis veel succes, maar bovenal veel plezier en zien uit naar je volgende verslag.