2 juni Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu 2 juni Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henny Determeijer - WaarBenJij.nu

2 juni Santiago de Compostela

Blijf op de hoogte en volg Henny

03 Juni 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Rustdag ........
Rustdag? Zeven uur de wekker, de kleren aan en als de sodemieter naar het pelgrimsbureau, waar het compostelaat wordt afgegeven. Acht uur gaat ie open. Wij zijn er al om 7.20 uur en verdomd alweer niet de eerste. Een menigte staat reeds in een rij te wachten. Overdag kunnen de wachtrijen oplopen tot zo'n twee uur. Heb je weken gefietst, moet je nog in de rij staan ook. Laat al die wachtenden, die voor me staan een andere keer komen......
In ieder geval ik heb "hem" en ook nog een afstandscertificaat, waarop vermeld staat waar ik vertrokken ben en hoeveel kilometer ik gereden heb. Moet je ook nog voor betalen. Je te barsten fietsen en ook nog dokken....... Wat er allemaal opstaat, begrijp ik nog niet; alles in het Latijn.

Net voor ons in de rij stonden twee Nederlanders of nog erger twee Apeldoorners. Mevrouw sprak mij aan over gisteren. Oeps, wat nu weer, kan me niets herinneren, dat ik iets met haar had uitgehaald. Bleek, dat ik tijdens een beklimming van 10% haar had ingehaald. Dat was op zich niet zo'n kunst. Zij liep met de fiets aan de hand naar boven. Een ieder uiteindelijk op zijn eigen manier en naar eigen kunnen. Maar ..... ik had tegen haar geroepen, dat ze beter de andere kant op kon rijden. Niet zo gek toch? Bergafwaarts gaat immers een stuk sneller. Wil je mensen helpen, krijg je dit te horen..... en ze had me met haar bijna laatste adem ook nog trachten toe te schreeuwen, dat ik mijn helm op moest zetten. Zorgzaam type, goed bedoeld. Bij lange beklimmingen zetten we de helm af, iets te zweterig.

Morgen beginnen we aan het laatste traject richting Finisterre (Fisterra) daar staat uiteindelijk kilometerpaal 0,0000 van de Camino en vervolgens weer terug naar Santiago.




  • 03 Juni 2017 - 10:47

    Ria Liethof :

    Hoi Henny
    Gefeliciteerd met het behalen. Van je doel. Wie weet zie ik be vandaag Well fietsen. Ik hou een strand dag im fimmisterre !
    Ik kam mit zi gloed schrijve m'n mobiel heeft waterschade poo

  • 03 Juni 2017 - 11:08

    Harry En Lucy Havekes:

    Hoi Henny, chapeau!! met het behalen van je doel.
    Geweldig vinden we dit en wat hebben we een bewondering voor je. Groetjes vanuit een zonnig Loenen.

  • 03 Juni 2017 - 11:35

    Wendy Wensveen:

    Klasse Henny.
    Alleen mag jij de volgende familie fietsdag niet organiseren. Voor we het weten zitten we in het buitenland...

  • 03 Juni 2017 - 17:08

    Antoinette:

    Gefeliciteerd je bent er en nog steeds dezelfde humor

  • 03 Juni 2017 - 17:13

    Gerard Havekes:

    Wat een geweldige prestatie. We zijn trots op je. Maar ook op Jos dat hij het een maand met je heeft uitgehouden ( ja, we kennen je). Volgens goed gebruik moet je in Finisterra al je kleren verbranden. Fijne dagen nog en tot ziens.

  • 03 Juni 2017 - 19:24

    Bertus:

    Hallo Hennie.
    Klasse, ik heb heel veel bewondering voor je gekregen. Wat een prestatie. Jammer dat je er bent, want we zullen je mooie verhalen erg missen. En ook nog zonder fouten! (Als ik reageer
    dan staat het vol schrijf fouten)
    Hartelijke groeten,

    Dikkie en Bertus

  • 03 Juni 2017 - 19:57

    Harry Jans:

    Henny, gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Je bent een echte kilometervreter.
    Geniet de komende dagen van wat je gedaan hebt.
    Groetjes, Harry Jans

  • 04 Juni 2017 - 19:32

    HvS:

    Heej Deet, van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie (en Jos ook natuurlijk). Goede reis terug naar huis straks, Ben benieuwd naar je belevenissen die niet vermeld zijn in dit theater.

    Hartelijke groet R&H

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henny

Actief sinds 14 April 2017
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 17028

Voorgaande reizen:

03 Mei 2017 - 30 November -0001

Santiago de Compostela

Landen bezocht: